כיצד ללמוד

ישנם שלושה סוגים של לומדים .

הראשון לומד לשם הלמידה. לקבל ידע לעצמו.

השני לומד בכדי ללמד אחרים. רוצה להיות מורה, להעביר הלאה מניסיונו.  

והשלישי, לומד בכדי ללמד ולעשות. 

למידה לשם עשייה.

הכוונה שלך בלימוד, תקבע את מידת השפע והמאור שיגיע אליך. הכוונה יוצרת את הכלי, את צורתו ואת גודלו.

במשנה כתוב: 

“הלמד על מנת ללמד מספיקין בידו ללמוד וללמד, והלמד על מנת לעשות, מספיקין בידו ללמוד וללמד ולעשות.”

בלמידה עבור עצמי , הכלי מתמלא באורות ובחוכמה, אך מכיוון שלא מעביר הלאה, נוצר  מצב של חוסר הרמוניה , חוסר איזון.

החוקיות האוניברסאלית של הטבע היא להעביר הלאה. זהו חוק התפתחות החיים. 

מצבים של למידה לשם למידה, אפשר לדמות למיים עומדים בברכה. מים שאין בהם חיות.

לכן, חשוב שהאורות יהיו מותמרים. התמרה מרטט נמוך לתדר גבוה.

במושגי תורת הקבלה, המאור צריך להיות מותמר לדעת.

אני רואה מיקרים בהם נשים לומדות עוברות מקורס לקורס וממורה למורה.

הן צובריות עוד מחברות, ספרים וידע. אך לא מתרגמות אותו לעשייה.  מצב כזה מעורר אצלן תיסכול רב העלול להגיע לדיכאון ממש, בשל חוסר מימוש התכלית שלהן. זהו מצב של גדיעת האור.

אז בכדי שהלימוד יהפוך לעשייה על הלימוד להפוך לידיעה. שלא ישאר בשכל, אלא יחלחל ויוטמע בכל אברי הגוף, ומשם הידעה עוברת באמצעות הידיים והרגליים כעשייה תורמת ומפרה בעולם. 

שאלות חקירה והתבוננות

לפניכם מספר שאלות שיסייעו לכם לגשת ללמידה באופן נכון 

מזמינה אתכם לפנות זמן להתבוננות כנה, ולבקש הכוונת אמת. 

כשאתם לומדים, תשאלו עצמכם:

1.מדוע אני לומד את מה שאני לומד? מה הסיבה? מה שורש הסיבות? 

2. היכן אני עומד על ציר תלמיד-מורה?

(יש כאלה שהפכו כבר למורים ויש כאלה שהם סטודנטים נצחיים. והלימוד הוא בריחה, מפלט, תרוץ להימנעות מעשייה.)

 3. מה אני רוצה להעביר הלאה?

מה אני לא רוצה להעביר הלאה? 

מה אני בוחר להעביר הלאה?

גילת סגל- מורה מנחה ומלווה תהליכי שינוי והתמרה.

תגובות

השארת תגובה