העור הוא האיבר הראשון שמגדיר את הצורה. (מחוץ כלפי פנים)

על העור להיות רך ונינוח. הוא מעטפת וקולטן הגדול ביותר של אור.

אפשר לעשות תרגיל:

נכנסים באמצעות המודעות ותשומת הלב פנימה לתוך הגוף, ומעבירים את המודעות למרחב שמחוץ לגוף, ושוב נכנסים פנימה ושוב יוצאים החוצה, כאשר העור הוא החייץ הדק המפריד בין פנים לחוץ.

כאשר עושים זאת מספר פעמים נדמה שכבר אין יותר הבדל בין חוץ לפנים.

אז אנו מתוודעים אל המימד החמישי שהוא החלל. אותו פוטנציאל טהור אינסופי,

המכיל את כל התופעות והצורות שהאני הפרטי הוא אחת מהן.

לכן כאשר אתם מתרגילים יוגה, כאשר אתם מתרגלים אסאנה, אתם יכולים לתרגל דרך הלב ואתם יכולים לתרגל את אותה תופעה דרך העור. זו תודעה שונה לחלוטין. הכרת עצמי שונה לחלוטין.

 

לכן, כדי להכיר את החיים במלואם, תרגלו את היוגה דרך איבר אחר, בכל פעם.

החיים מכוונים אותנו לתרגל את עצמם כל פעם דרך אבר אחר. הם מכוונים להכיר את התפקידים השונים של כל האברים ביקום, כמו בגוף, וזאת כדי שכולם יבטאו את עצמם, את תכליתם. כדי שכולם יתעוררו לקיים את התפקיד שנועדו לקיים בעולם הזה.

בצורה זו מתרחש, מה שנקרא בתורת הקבלה: “השתוות הצורה”.  כל האברים האלוהיים ביקום והאברים האלוהיים בתוככך משתווים.

אתה מכיר את עצמך כייקום כולו. וכל היקום כולו מכיר עצמו בתוכך, דרכך. ולכן אתה יכול לחקור את היקום דרך הגוף .    אז בואו נחזור שוב אל העור. כשאתה מתרגל דרך העור, אתה  צריך להיות נינוח בתוך הגבולות ולהתבונן בכל מה שמתרחש בתוך העור. להתבונן ברגשות, במחשבות שחולפות, בעצמות, בשרירים, ברקמות. כשאתה מתרגל דרך השרירים אתה מתרגל

א. כוח רצון להכרת העצמי האמיתי.

ב. גמישות, להתגמש. כשאתה מתגמש אתה מאפשר לאנרגיה לזרום. מאפשר לעצמך לנוע, להיות בתנועה.  חלק מהחוקיות האוניברסליות של היקום היא תנועה מתמדת. בדרך זו אתה לומד לא להיות מקובע בדפוס או אמונה, אתה לומד גמישות.

בכל פעם שאתה מגלה יותר גמישות בגוף, בכל פעם שאתה נפתח לגמישות, עולים בך רגשות. זה  עשוי להתבטא ברגשות שמחה, חופש, או הקלה בכאב. אתה מרגיש משוחרר יותר, זאת כאשר אתה מתרגל דרך מערכת השרירים.

תרגול  דרך מערכת העצבים. מביא שקט לנוכחות שלך. אתה לומד להיות עד לכל תנודות המידע ויחד עם זה להכיל מרחב שקט. תרגול דרך העצמות, יוביל אותך לזיהוי תמצית העיקר.  אתה תנוע להבנת עצם העניין. איפה הבסיס של הכל ומה המהות של הכל.

דרך הדרמה של כל אבר, תוכל להגיע להארה. למעשה, כל אבר יכול להוביל אותך להארה. יחד עם זה, ישנם  אברים שקל יותר להתחיל איתם. קל מאוד להרגיש את הלב ולעבוד עם הלב. ולאפשר לו להיפתח. בהתחלה אתה עובד עם הראש, אחר כך אתה עובד עם הלב ובסוף אתה עובד עם האור. אתה אובד עם העור. זה רגע אחד לפני החסד, לפני הקפיצה הגדולה מהצוק, שאתה משתחרר לגמרי. כשאתה במודעות עור אתה עשית כברת דרך, תלמיד חכם. והעור יקח אותך לנצח, לניצחי לאינסופיות. זה שלב מתקדם.

User Avatar

אודות גילת סגל

גילת סגל - מורה ליוגה ולהתפתחות אישית. מעבירה סדנאות ושיעורים בהוד השרון.

השארת תגובה