ביום הכיפורים אנו מצחצחים את ההילה שלנו. אנו נדמים למלאכי אור בשמיים. אנו עולים גבוה גבוה בכדי להוריד לאחר מכן לאדמה, תדר חדש בחיינו ובחיי הקהילה.
אז מה זה אומר ל”צחצח” את ההילה? לכל אדם קיים סביבו שדה אנרגטי הנקרא הילה.
צורתו ומבנה של שדה אנרגטי זה עוצב בהתאם לסך המחשבות המודעות והלא מודעות שהחזיק אדם במשך חייו. כולן מוטבעות בשדה ההילה שלו.
מחשבות שליליות יוצרות שדה קרוע, או בעל גבולות שאינם ברורים.
בכדי להביא בריאות, חיוניות, הצלחה וכל השפע, בכדי שאדם יהיה מסוגל להניע את משימת החיים שלו, עליו לאזן את השדה האנרגטי שלו.
כיצד עושים זאת?
תלוי במבנה האישיות ובצרכיה. באופן כללי, הנושאים המרכזים שנדרשת בהם העמקה, התבוננות ולמידה, המשותפים לכל מבני האישיות הם קבלה עצמית ואהבה עצמית.
אליזבט קובלר- רוס , בספרה “ידי אור” מציינת מבני אישיות שונים. לכל מבנה משימה, למידה, שיעור, שיש ללמוד בכדי להביא איזון למרחב האנרגטי של האדם ומשם לחייו הגשמיים.
להלן מספר דוגמאות מתומצתות למבני אישיות וכן ההמלצות לאיזון שדה ההילה.
מבנה אישיות נוקשה דפוס אישיותי זה למד לעצור את רגשותיו, והוא בעל מידה רבה של שליטה חיצונית והזדהות רבה עם המציאות החומרית. הוא היה רוצה להיפתח לרגשות, אך חושש שהם יכאיבו לו. יש בתוכו תשוקה גדולה שרוצה וצריכה לצאת. על מנת לצמוח ולהתפתח אל השלב הבא, לסייע לאחרים ולהנהיג, עליו ל”צאת החוצה” . על מבנה אישיות זה ללמוד לעבוד עם רגשות, להזרים אותם בתוכו ומחוצה לו, וללמוד לחלוק את רגשותיו עם אחרים .
המבנה הנסוג מאפיין טיפוסים רגישים, שעבורם כל התנסות המתפרשת כפגיעה גורמת להם להתקפל פנימה, לברוח וליסוג . הם חווים פיצול ברמות שונות: פיצול בין הגשמי לרוחני, ותחושת נבדלות חזקה בינם לבין החברה. משום כך הם מתקשים להגשים ברמת החומר. על פי רוב, זו גם משאת נפשם. זהו מבנה המאפיין גם טיפוסים רוחניים, בעלי יכולת להגיע לעולמות גבוהים, לשוטט במרחבי הרוח ולצאת בקלות מתוך גופם. כדי לחזק את המרחב האנרגטי שלהם, עליהם ללמוד כיצד להתמיר פיצול לאחדות, להביא את עצמם בנוכחות מלאה לכאן ועכשיו. השיעור עבורם הוא להיות קיים. והמנטרה שתחזק אותם היא: “אני קיים” .
המבנה התלותי– דפוס אישיותי זה מנסה לפצות על חווית נטישה עמוקה, בכך שהופך לטיפוס עצמאי כביכול. הוא חש לא בנוח לקבל עזרה מאחרים, כיון שבכך הוא “נחשף ” כטיפוס תלותי. בתוכו הוא מרגיש שהוא זקוק למישהו שיטפל בו. הוא נצמד, נתפס, ולפעמים קיימת בו תוקפנות סמויה. מחשש נטישה חוזרת, הוא בוחר ברוב המיקרים להתקשר במערכות יחסים תלותיות. בכדי לחזק התפתחות וצמיחה בריאה על מבנה אישיות זה ללמוד לתת אמון בשפע. לפתח תודעת שפע, ולאמן עצמו בנתינה. המנטרות המילולית החיוביות עבור מבנה אישיותי זה הן: “יש שפע ביקום ” יש לי כל מה שאני צריך” “אני מסופק”. אני ממומש” .
המבנה האשם – מבנה אישיותי השואף לעצמאות, מבנה אישיותי זה חווה ביקורת והטלת אשמה סמויה או גלויה בכל פעם שניסה לעמוד על שלו. המבנה האשם חש לכוד ומובס. אינו מעז לדרוש את עצמאותו באופן ישיר, סגנונו הפך מנומס ויבבני, דבר שמעורר התגרות מצד החברה. ההתגרות מעניקה לו לגיטימציה לכעוס ולבטא כעס. בשביל לעצב ולאזן את המרחב שלו, על מבנה אישיות זה ללמוד כיצד לשחרר את התוקפנות האצורה שבו.

שדה ההילה שלך 

נתיבים יצירתיים טובים עבורו למטרה זו. הוא מלא יצירתיות ויש לו יכולת טבעית להיות מורה דרך, מגשר ולסייע לאחרים. יש לו לב של זהב, והוא נדיב בנכונותו להעניק לחברה. כאשר האנרגיה שלו מנותבת וזורמת מתגלה אדם אוהב חיים וחברה, מלא בהומור, מסוגל להנות ולהשתעשע.

User Avatar

אודות גילת סגל

גילת סגל - מורה ליוגה ולהתפתחות אישית. מעבירה סדנאות ושיעורים בהוד השרון.

השארת תגובה