סטודיו ליוגה בהוד השרון עם גילת סגל

יוגה בהוד השרון

  • מקום גדול ומרווח המאפשר מרחב אישי רחב ובטוח. הגבלה לעד 4 מתרגלים בשיעור בלבד. עבודה לפי הנחיות משרד הבריאות.
  • חיזוק הגוף, חיזוק המערכת החיסונית, בניית גמישות, השתרשות, התארכות, ריכוז ומודעות.
  • תנוחות יוגה בשילוב נשימה, חיזוק מערכת הנשימה, ריכוז וחיבור בין נשימה גוף - מחשבה - תודעה.
  • הפגת מתחים הגברת תחושה מרכז, שקט ושלווה פנימית.
  • התאמת התרגול לצרכי המתרגל, גם למתחילים. כל אדם יכול לבצע את תנוחות היוגה, לפי היכולות שלו.
  • השיעורים בשיטת ויני-יוגה באינטגרציה עם שיטות נוספות, כגון איינגר יוגה ויוגה נשית.

איפה: סטודיו ספרה בהוד השרון

מתי: ימי חמישי בשעה 8:15 בבוקר, ימי ראשון וחמישי בערב בשעה 19:00.

עלות שיעור התנסות: 40 ש"ח 

עלות חודשית לשעור פעם בשבוע: 200 ש"ח 

טלפון לפרטים: 052-3680417

השאירו פרטים ונחזור אליכם, או התקשרו 052-3680417

איך לתרגל יוגה?

גילת סגל מתרגלת יוגה
נגן וידאו

שאלות נפוצות

כשרוצים להתחיל לתרגל יוגה, טבעי שעולות שאלות. להלן שאלות נפוצות ששאלו אותי מתרגלים מתחילים:

אני בתקופה לחוצה בחיי, האם יוגה יכולה לעזור? 

וודאי. תרגול נכון וטוב מרגיע את מערכת העצבים, ומעניק תחושה של התחדשות בגוף ובתודעה. 
כיום מחקרים מוכיחים שיוגה מסייעת להפחתת מתחים, מפחיתה לחץ דם ומסייעת לשינה איכותית.
ישנם גורמים רבים למתח, לעיתים הגורם הוא חיצוני, לעיתים פנימי. לעיתים זהו לחץ מצטבר שנובע מסגנון החיים ואורח החיים.  במהלך תרגול היוגה, אנו נפתחים להבנה מעמיקה יותר של עצמנו. המודעות לגוף גדלה, כמו גם מודעות להרגלים, ולאורך ההתנהלות שלנו בחיים. שיעורי היוגה נותנים כלים שעוזרים להתמודד טוב יותר עם מצבים של מתח. הגוף מחזיר לעצמו את האנרגיה שאיבד ממתח ומנשימה לא נכונה. הגוף ניזכר מחדש כיצד לנשום נכון, כיצד לסנכרן בין תנועה בגוף ובחיים לבין הנשימה. 
המודעות לנשימה במהלך תרגול התנוחות מגבירה את הריכוז ואת היכולת להיות נינוחים ברגע. 

האם שיעור היוגה מתאים גם לאנשים בלי גמישות בכלל?

אכן כן. גמישות ניתן לפתח בכל שלב בחיים. היוגה בונה גמישות, וכמובן תורמת לשיפור איכות החיים.  פיתוח הגמישות הוא תהליך אינדיבידואלי.  הוא מזמין אותנו להיות קשובים לגוף. מצד אחד, להאמין בדרך ולהתמיד בתרגול, ומצד שני, לא להעמיס או להכאיב לגוף מתוך רצון "להגיע אל היעד". הדרך המתונה היא שמובילה אל הגמישות.  אנו לומדים מתי לעצור ולהרפות, ומתי לפעול עם מוטיבציה ואמונה להשגת היעד. לכל אדם המינון וקצב ההתקדמות האישי לו. 

איך אדע שאני מתרגלת נכון מבלי להסב לעצמי נזק?

אופי התרגול של היוגה הוא רך, מדויק, בטוח וקשוב. 
לעיתים יש מגבלות פיזיות או חששות שהמתרגלים באים איתם אל השיעור. במקרה כזה, רצוי וחשוב לידע את המורה לפני תחילת השיעור.  ניתן להתאים את התרגול למצב וליכולת של המתרגלים. במהלך התרגול שמים דגש על הקשבה לגוף. אנו לומדים לא ללכת נגד הגוף, אלא להיטיב עימו. אנו לומדים מתי לעצור כשצריך, ומתי להמשיך. ההתבוננות היא חלק בלתי נפרד מתרגול יוגה. תרגול בטוח הוא שילוב של הבנת התנוחה, דיוק, והקשבה לגוף.  בתוך הנינוחות אנו מזהים מתי אי הנוחות הוא איתות לעצירה, ומתי אי הנוחות הוא סימן טוב למתיחת גבולות.  

אני יכול לתרגל רק פעם אחת בשבוע.  זה מספיק?

תמיד עדיף לתרגל יותר, אבל בהשוואה לחוסר תרגול בכלל, פעם בשבוע זה נהדר. מתרגלים שמעוניינים לתרגל גם בבית, יוכלו במפגש איתי לקבל הנחיות ורצף תרגול אישי המתאים להם לתרגול יוגה בבית. 

אני בת 50. האם אפשר להתחיל לתרגל יוגה בכל גיל?  

אין גיל מבוגר מדי, או מאוחר מדי ליוגה. השיעורים מועברים מתוך התאמת התרגילים ליכולת של המתרגלת, מתוך הקשבה לקצב שלה, ולטווח התנועה של הגוף שלה.  בעזרת תרגול מתאים הדרגתי ועיקבי משתפר טווח התנועה, ושרירי הגוף מתחזקים. 

היכן מתקיימים השיעורים?

בסטודיו ספרה בהוד השרון, באווירה נעימה ואינטימית.

 יש הרבה זרמים של יוגה. איך אדע אם השיעורים שלך מתאימים לי?

זה קל. פשוט להגיע לשיעור התנסות, יום חמישי בבוקר או יום ראשון בערב, בהוד השרון.  להתנסות, ורק אחר כך להחליט.

כמה אנשים יש בקבוצה?

הקבוצות קטנות ואינטימיות, עם מתן תשומת לב רבה לכל מתרגל.

גילת מדוייקת ומדייקת, בזכות זאת הצלחתי להבין טעויות בתנועה. בדרכה, היא מצליחה להביא אותי לכדי הבנה של תמצית, מהות האסנה ונכונות התנועה. גילת בונה שיעורים על פני רצף שגדולתו בשינויים המורגשים לכל אורכו של התהליך. היא נעימה, מכילה וקשובה. גילת מורה מצויינת, ואני ממליצה עליה בחום!
מיכל מתרגלת יוגה
מיכל מרטן
הוד השרון

סוגי היוגה

ויני יוגה (או ויניאסה)

שיטת יוגה רכה ונינוחה, המתאימה לכל אדם בכל רמה וגיל. העיקרון המנחה בשיטה הוא התאמת התרגול לצרכיי המתרגל.  השיטה שמה דגש על תרגול זורם ונינוח, ורציפות תנועה במקביל לתשומת לב לנשימה.  התרגול מבוצע בחזרות על רצף תנועות המשתנה משיעור לשיעור. לנשימה תפקיד חשוב באימון. היא מביאה חיוניות לכל המערכות בגוף, ומובילה אותנו לחיבור עמוק עם העצמי. 

איינגר

תרגול יוגה השם דגש על דיוק והבנת התנוחה. זהו תרגול מדוייק עם שהייה בתנוחה. יש שילוב של עזרים בתרגול, כגון: חבלים, כריות, וקוביות.  שילוב העזרים מאפשר לאדם בכל רמה לתרגל יוגה, להגיע לתנוחה הרצויה של הגוף ולשהות במצב. שיטת איינגר שמה דגש על יציבות, נינוחות, חיבור ואחדות.

יוגה נשית

שיטת יוגה מתוך התייחסות לגוף האישה, והתאמת התרגול לטבע המחזורי הנשי . תרגול מתוך הקשבה ותשומת לב לצרכיים הגופניים של האישה, ולשינויים הפיזיים בגופה המתרחשים במהלך החיים. זהו תרגול מתוך מתן תשומת לב לרצפת האגן ולמערכת השרירים המייצבת.

אשטנגה

סדרות קבועות וידועות של תנוחות יוגה, בתרגול אינטנסיבי ודינאמי. זוהי שיטה הדורשות יכולות גוף גבוהות יחסית מבחינת חוזק הגוף ומאמץ לאורך זמן.  התרגול האינטנסיבי והדינאמי מעלה את החום הפנימי ותורם לטיהור הגוף וניקויו מפסולת ורעלים.

ויג'נאנה

תרגול מתוך שילוב של מדיטציה, תרגילי נשימה, תנוחות יוגה, לימוד טקסטים ומודעות נינוחה. 
פירוש המילה ויג'נאנה הוא חוכמה, הבנה, אבחנה, ידיעה. ויג'נאנה מעודדת את המתרגל לחקור, ללמוד, ליישם ולשלב את שבעת העקרונות המנחים באימון: תודעה שקטה, חיבור, הרפיית מאמץ, השתרשות, התארכות, נשימה וכוונה.

שיעורי היוגה שלנו

השיעורים מתקיימים בגישה אינטגרטיבית. האימון מתבסס על הויני-יוגה, כלומר תרגול קשוב ונינוח בשילוב נשימה.  מעבר לכך, השיעור משלב דיוקים מהאיינגר, הדגשים מיוגה נשית, והתבוננות עצמית להשגת הבנה וידיעה. תושבי הוד השרון והסביבה מוזמנים לשיעור התנסות.


 

דרך היוגה שלי

יוגה בהוד השרון

ליוגה הגעתי בשנת 2002 כשהייתי בהריון עם בני הבכור.

רציתי ללדת בלידה טבעית וקראתי בזמנו שתרגול יוגה יכול לסייע בשלבי ההריון והלידה.

מאז המשכתי ותרגלתי יוגה בשיטות שונות.

התחלתי מהאיינגר יוגה ולאחר מכן שילבתי יוגה בתנועה, יוגה נשית, ויניאסה, וויני יוגה. 

כשעברתי להוד השרון, המשכתי לתרגל איינגר בכפר סבא אצל מורתי היקרה אן קתרין.

בהכשרתי אני מדריכת יוגה בכירה מטעם מכון וינגייט.

אני מאמינה ששילוב הפכים, הוא חיוני כדי לחוות את השלם, ולהגיע לשלום פנימי. 

בדרכי כמורה, כיועצת, כהילרית, לימדתי וטיפלתי במאות אנשים בשיטות מגוונות.

אני שמחה להציע בסטודיו בהוד השרון שיעורי יוגה.

לחבר בין התרגול הפיזי על המזרון לבין ההתנהלות בחיים.

לאזן, להרחיב את השלום הפנימי, לחזק את הגוף, לחזק את הליבה, להצליל את התודעה,

ולהתחדש בכל הרמות.

בהודיה,

גילת סגל

אודות גילת סגל
אולי יעניין אותך גם לקרוא, מאמרים של גילת סגל:
סוגי אימון וטכניקות נשימה ביוגה

סוגי אימון וטכניקות נשימה ביוגה

סוגי אימון וטכניקות נשימה ביוגה שילוב של תנוחות, (אסאנות) עם טכניקות נשימה (פרניאמה) הינו שילוב המאפשר אנטגרציה פנימיית עמוקה.שילוב נכון

קרא עוד ←
עמידת ראש, ראש השנה והארה

עמידת ראש, ראש השנה והארה

עמידת ראש, ראש השנה והארה נתחיל מההתחלה, כלומר מהראש מראש השנה. ומה עושים בראש השנה ? קובעים החלטות חדשות. ראש

קרא עוד ←
עשרת שערי הרוחות ביוגה

עשרת שערי הרוחות ביוגה

עשרת שערי הרוחות ביוגה שנים רבות אני עוסקת בלימוד והוראה של תורות עתיקות, כולל התנסות מעשית בהם.  ככל שאני מעמיקה

קרא עוד ←
יוגה וזיהוי דפוס הנשימה שלך

יוגה וזיהוי דפוס הנשימה שלך

איך את נושמת?  יוגה ונשימה נכונה נשימה היא חיים.  נשימה נכונה מאפשרת לגוף להתמלא באנרגיית חיים.  בסנסקריט אנרגיית החיים נקראת

קרא עוד ←
יוגה כמענה למכשולים

יוגה כמענה למכשולים

יוגה כמענה למכשולים  האיכויות המסייעות בדרך היוגה מטרת היוגה היא לתת מענה למכשולים שהאדם חווה בחייו.  המכשולים השונים גורמים להסחת

קרא עוד ←
שמונת אברי היוגה

שמונת אברי היוגה

שמונת אברי היוגה כאשר מישהו אומר לנו שהוא "מתרגל יוגה", אנו דמיינים במוחנו רצף של תנוחות שונות, רצף של אסאנות.

קרא עוד ←
א.ו.ם

א.ו.ם

התדר  א.ו.ם –  מה אומר התדר א.ו.ם ? רבים ממתרגלי יוגה שרים את הצרוף א.ו.ם בתחילת שיעור או בסיומו. ואף על

קרא עוד ←
איזו לוחמת את?

איזו לוחמת את?

איזו לוחמת את?  אל איזו נביעה בתוכך את נפתחת ברכות ובעוצמה? האם את לוחמת אמת? האם את לוחמת שלום? האם

קרא עוד ←
עידון החושים ההיבט החמישי של היוגה

עידון החושים ההיבט החמישי של היוגה

עידון החושים – ההיבט החמישי של היוגה חושים בעולם הבא, ומה עושים עם חוש הטעם "לשחרר את התודעה"     אנו

קרא עוד ←