יוגה תנוחת העץ

יוגה רכה,
בקצב שלך

ימי חמישי בבוקר 08:15

ימי ראשון בערב 19:00

יוגה בהוד השרון

  • תרגול יציבה נכונה ותנוחות יוגה מתוך תשומת לב קשובה (מיינדפולנס) ומודעות.
  • ויני-יוגה עם הדגשים מהאיינגר יוגה ויוגה נשית.
  • תרגול יוגה תוך התאמת התרגול לצרכיי המתרגלת.
  • עבודה רכה של תנועה בשילוב נשימה. לחיזוק בריאות, נוכחות ברגע, ושלווה פנימית.
  • בניית חוסן גוף וגמישות גוף.
  • זמן איכות לגוף ולנשמה.
  • מתאים לכולם. אין צורך בניסיון קודם.

איפה: סטודיו ספרה, הוד השרון.

מתי: ימי חמישי בבוקר בשעה 08:15,  ימי ראשון בערב בשעה 19:00.

עלות: לעשרה שיעורים – 490 ש"ח. שיעור התנסות – 40 ש"ח.

טלפון לפרטים: 052-3680417

להרשמה לשיעור היכרות נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם:

שאלות ותשובות

כשרוצים להתחיל לתרגל יוגה, טבעי שעולות שאלות. להלן שאלות נפוצות ששאלו אותי מתרגלים מתחילים:

אני בתקופה לחוצה בחיי, האם יוגה יכולה לעזור? 

וודאי. תרגול נכון וטוב מרגיע את מערכת העצבים, ומעניק תחושה של התחדשות בגוף ובתודעה. 
כיום מחקרים מוכיחים שיוגה מסייעת להפחתת מתחים, מפחיתה לחץ דם ומסייעת לשינה איכותית.
ישנם גורמים רבים למתח, לעיתים הגורם הוא חיצוני, לעיתים פנימי. לעיתים זהו לחץ מצטבר שנובע מסגנון החיים ואורח החיים.  במהלך תרגול היוגה, אנו נפתחים להבנה מעמיקה יותר של עצמנו. המודעות לגוף גדלה, כמו גם מודעות להרגלים, ולאורך ההתנהלות שלנו בחיים. שיעורי היוגה הרכה נותנים כלים שעוזרים להתמודד טוב יותר עם מצבים של מתח . הגוף מחזיר לעצמו את האנרגיה שאיבד ממתח ומנשימה לא נכונה. הגוף ניזכר מחדש כיצד לנשום נכון, כיצד לסנכרן בין תנועה בגוף ובחיים לבין הנשימה. 
המודעות לנשימה במהלך תרגול התנוחות, מגבירה את הריכוז ואת היכולת להיות נינוחים ברגע. 

האם שיעור היוגה מתאים גם לאנשים, בלי גמישות בכלל?

אכן כן. גמישות ניתן לפתח בכל שלב בחיים. היוגה בונה גמישות, וכמובן תורמת לשיפור איכות החיים.  פיתוח הגמישות הוא תהליך אינדיבידואלי.  הוא מזמין אותנו להיות קשובים לגוף. מצד אחד, להאמין בדרך ולהתמיד בתרגול, ומצד שני, לא להעמיס או להכאיב לגוף מתוך רצון "להגיע אל היעד". הדרך המתונה היא שמובילה אל הגמישות.  אנו לומדים מתי לעצור ולהרפות , ומתי לפעול עם מוטיבציה, רצון  ואמונה להשגת היעד. לכל אדם המינון וקצב ההתקדמות האישי לו. 

איך אדע שאני מתרגלת נכון מבלי להסב לעצמי נזק?

אופי התרגול של יוגה רכה הוא רך, מדויק, בטוח וקשוב. 
לעיתים יש מגבלות פיזיות או חששות שהמתרגלת באה איתם אל השיעור. במקרה כזה, רצוי וחשוב לידע את המורה לפני תחילת השיעור.  ניתן להתאים את התרגול למצב וליכולת של המתרגלת. במהלך התרגול שמים דגש על הקשבה לגוף. אנו לומדים לא ללכת נגד הגוף, אלא להיטיב עימו. אנו לומדים מתי לעצור כשצריך, ומתי להמשיך. ההתבוננות היא חלק בלתי נפרד מהתרגול. תרגול בטוח הוא שילוב של הבנת התנוחה, דיוק, והקשבה לגוף.  בתוך הנינוחות אנו מזהים מתי אי הנוחות הוא איתות לעצירה, ומתי אי הנוחות הוא סימן טוב למתיחת גבולות.  

אני יכולה לתרגל רק פעם אחת בשבוע.  זה מספיק?

תמיד עדיף לתרגל יותר, אבל בהשוואה לחוסר תרגול בכלל, פעם בשבוע זה נהדר. מתרגלים שמעוניינים לתרגל גם בבית, יוכלו במפגש איתי לקבל הנחיות ורצף תרגול אישי המתאים להם לתרגול בבית. 

אני בת 50. האם אפשר להתחיל לתרגל יוגה בכל גיל?  

אין גיל מבוגר מדי, או מאוחר מדי ליוגה. שיעורי יוגה רכה מועברים  מתוך התאמת התרגילים ליכולת של המתרגלת.  מתוך הקשבה לקצב שלה, ולטווח התנועה של הגוף שלה.  בעזרת תרגול מתאים הדרגתי ועיקבי משתפר טווח התנועה, ושרירי הגוף מתחזקים. 

היכן מתקיימים השיעורים?

בסטודיו ספרה בהוד השרון, באווירה נעימה ואינטימית.

 יש הרבה זרמים של יוגה. איך אדע אם השיעורים שלך מתאימים לי?

זה קל. פשוט להגיע לשיעור התנסות, יום חמישי בבוקר או יום ראשון בערב, בהוד השרון.  להתנסות, ורק אחר כך להחליט.

כמה אנשים יש בקבוצה?

הקבוצות קטנות ואינטימיות, עם מתן תשומת לב רבה לכל מתרגלת.

דרך היוגה שלי

ליוגה הגעתי בשנת 2002 כשהייתי בהריון עם בני הבכור.

רציתי ללדת בלידה טבעית וקראתי בזמנו שתרגול יוגה יכול לסייע בשלבי ההריון והלידה.

מאז המשכתי ותרגלתי יוגה בשיטות שונות.

התחלתי מהאיינגר יוגה ולאחר מכן שילבתי יוגה בתנועה, יוגה נשית, ויניאסה, וויני יוגה. 

כשעברתי להוד השרון, המשכתי לתרגל איינגר יוגה בכפר סבא אצל מורתי היקרה והאהובה אן קתרין.

אני מאמינה ששילוב הפכים, הוא חיוני כדי לחוות את השלם, להגיע לשלום פנימי ולהכרת האחד.

בדרכי כמורה, כיועצת, כהילרית, לימדתי וטיפלתי במאות אנשים בטכניקות מגוונות, עתיקות וחדשות כאחד.

אני שמחה להציע בסטודיו בהוד השרון גם שיעורי יוגה רכה.

לחבר בין התרגול הפיזי על המזרון לבין ההתנהלות בחיים.

לאזן, להרחיב את השלום הפנימי, לחזק את הגוף, לחזק את הליבה, להצליל את התודעה,

ולהתחדש בכל הרמות.

בהודיה,

גילת סגל

גילת סגל הוד השרון
אולי יעניין אותך לקרא גם:
שמונת אברי היוגה

שמונת אברי היוגה

שמונת אברי היוגה כאשר מישהו אומר לנו שהוא "מתרגל יוגה", אנו דמיינים במוחנו רצף של תנוחות שונות, רצף של אסאנות.

קרא עוד ←
א.ו.ם

א.ו.ם

התדר  א.ו.ם –  מה אומר התדר א.ו.ם ? רבים ממתרגלי יוגה שרים את הצרוף א.ו.ם בתחילת שיעור או בסיומו. ואף על

קרא עוד ←
תגובות